Inloggen
Winkelmandje

FAQ

Algemeen


Wat zijn jullie gegevens?

Truck-accessoires.nl
Nijverheidsweg 15
7005 AS Doetinchem
Nederland

Kamer van Koophandel: 09218782
BTW-nummer: NL001866415B22

IBAN-nummer: NL12 RABO 0108367851
SWIFT-code: RABONL2U 

Telefoon: 0315 243 900
E-mail: klantenservice@truck-accessoires.nl

Openingstijden:
Maandag - vrijdag: 09:00 - 17:00 uur
Zaterdag: 09:00 - 16:00 uur (geen klantenservice)
Zondag: gesloten

Bestellen


Hoe gaat het bestellen in de webshop?

Bestellen dient uitsluitend online via de webshop te gebeuren. Bestellen doe je in enkele simpele stappen:

Zoek je product(en) en plaats deze in je winkelmand.
Zoek eerst naar de producten die je wilt kopen.
Deze leg je in de winkelmand door op de grote groene "bestellen" knop te klikken.
Je kan hierna verder winkelen of verder gaan met bestellen.
Vul eventueel uw couponcode in.
Vul uw gegevens in.
Kies voor bezorgen of ophalen.
Kies of je jouw product wilt ontvangen of ophalen bij ons magazijn.
Kies je betaalmethode.
Er zijn afhankelijk per land meerdere betaalopties mogelijk. Kies jouw gewenste betaalmethode.
Inloggen op je account.
Heb je al een account bij truck-accessoires.nl? Log dan in op je account, het bestellen gaat dan veel sneller.
Nog geen account? Ook zonder account kun je bestellen, dan hebben we nog wel even je gegevens nodig. We raden je wel aan een account te maken zodat je al je bestellingen op een plek hebt.
De algemene voorwaarden.
Lees aandachtig de algemene voorwaarden door en indien akkoord accepteer deze door te klikken op het vakje achter "ik ga akkoord.."
Controleren en betalen.
Je krijgt nu een overzicht van je bestelling. Klopt alles wat er staat? Klopt alles? Dan kun je nu op "NU KOPEN" klikken en volgt de betaling.

Ontvang ik een bestelbevestiging van mijn bestelling?

Direct na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bestelbevestiging.

Daarop wordt vermeld;
- Welke artikelen en hoeveelheid je hebt besteld
- De artikelprijzen
- De eventuele verzendkosten
- Jouw adres- en verzendgegevens
- Het ordernummer van je bestelling
- De gebruikte betaalmethode

Is mijn bestelling in goede orde ontvangen?

Normaal ontvang je binnen 24 uur (op werkdagen) een statusupdate "in behandeling". Dit betekent dat je bestelling succesvol was en we jouw betaling hebben ontvangen. Je bestelling is nu in behandeling!

Binnen 48 uur (op werkdagen) nog geen "in behandeling" e-mail gehad? Controleer dan de spam-map van je e-mailprogramma. Heb je alsnog geen statusupdate ontvangen? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Is bestellen ook telefonisch of via e-mail mogelijk?

Telefonisch of via e-mail bestellen is helaas niet mogelijk. Je kunt alleen via onze webshop bestellen.
Bestellen via onze webshop is echter niet moeilijk. In enkele stappen heb je snel en eenvoudig een bestelling geplaatst.
Meer informatie vindt je bij "Hoe gaat het bestellen in de webshop?"

Heb je behoefte aan persoonlijke hulp bij het bestellen via de website? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Zijn de getoonde prijzen in de webshop inclusief BTW?

Alle prijzen die vermeld staan op onze webshop zijn in euro's en inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten.

In welke taal wordt de overeenkomst gesloten?

De bestelling/overeenkomst wordt gesloten in de taal die wordt weergeven op de pagina op het moment van klikken op "NU KOPEN".

Alle verdere automatische communicatie, waaronder de orderbevestiging, statusupdate en verzendinformatie zal plaatsvinden in die gekozen taal.

Achteraf kan de gekozen taal niet meer aangepast worden.

Hoe ontvang ik de factuur voor mijn bestelling?

Nadat uw bestelling (of een gedeelte daarvan) verzonden is ontvangt u automatisch een factuur van de verstuurde artikelen.
Het kan dus voorkomen dat u meerdere gedeeltelijke facturen ontvangt van uw bestelling.

Dit is enkel het geval als er deelleveringen plaatsvinden, maar dan zal het totale factuurbedrag nog gelijk zijn aan het betaalde orderbedrag.

Ik ben de factuur kwijt, kan ik een nieuwe factuur ontvangen?

Via uw klantportaal kunt u reeds verstuurde facturen opnieuw downloaden.

Is online bestellen bij truck-accessoires.nl wel veilig?

We werken met een beveiligde internetverbinding. Via de Extended Validation SSL verbinding worden de transactiegegevens versleuteld zodat er niemand stiekem kan meekijken en de transactie helemaal veilig is.
Je herkend de veilige verbinding aan het "slotje" in je browser.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ophalen van uw bestelling in onze winkel is uiteraard mogelijk. Geef dit dan aan bij uw bestelling.

Ons adres is Nijverheidsweg 15, 7005 AS Doetinchem (Klik voor navigatie).

Betalen


Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

We bieden verschillende betaalmethoden aan:

- iDEAL (alleen in Nederland)
- Maestro
- Mastercard
- Bancontact (alleen in België)
- Paypal (we rekenen hierbij een toeslag)
- Visa / Mastercard / Maestro
- Vooruitbetalen per bank (U regelt zelf de betaling via uw bank naar onze bankrekening. Na ontvangst van de betaling, zal uw bestelling verwerkt worden.)

Wat als mijn bestelling niet is gelukt?

Als je betaling niet succesvol was zal de bestelling niet in behandeling genomen worden. Alleen betaalde orders zullen dus in behandeling worden genomen.

Heb je een order geplaatst maar is de betaling niet gelukt of ben je niet zeker of deze is gelukt?
Neem dan contact met ons op en wij kunnen u verder informeren, of u kunt kijken of er een afschrijving heeft plaatsgevonden.

Als een betaling niet is gelukt hoeft u geen nieuwe bestelling te plaatsen maar kunnen wij u een nieuwe betalingslink sturen.

Leveringen en retouren


Wat zijn de verzendkosten van mijn order?

De verzendkosten hangen af van de ordergrootte, het formaat van het pakket en land waar naartoe verzonden gaat worden. Boven een bepaald orderbedrag worden geen verzendkosten berekend. Uitgezonderd zijn pakketten langer dan 120cm en 175cm (denk hierbij aan zonnekleppen, cabine trappen etc.) of bestellingen die op een pallet verstuurd dienen te worden. Of er voor uw bestelling verzendkosten worden berekend, ziet u tijdens het afrekenproces.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Nadat je bestelling gereed is gemaakt voor verzending zal deze doorgaans als normaal pakket verzonden worden en ontvang je een track & trace e-mail zodat je jouw pakket kan volgen.
Wordt je pakket als brievenbuspakket/envelop verstuurd kun je deze zending niet volgen.

We hebben 4 verschillende verzendopties:
• brievenbuspakket/envelop : voor kleine en goedkopere zendingen
• Pakket - dit is onze meest gebruikte verzendmethode, voor normale zendingen
• Lang pakket : Voor pakket die door hun langer zijn dan 120cm
• Groot pakket : De buitencategorie, denk hierbij aan zonneschermen etc.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat is geen probleem.
Tijdens het bestellen kun je naast je eigen adres ook een afleveradres invullen. Je pakket zal dan op dit adres afgeleverd worden.
Geef wel duidelijk de naam op van degene die het pakket in ontvangst neemt. In sommige landen kan dit anders voor vertraging zorgen.
Weet je vantevoren al bijna zeker dat je niet aanwezig kunt zijn om het pakket in ontvangst te nemen? Dan raden we aan om een ander afleveradres te kiezen van een familielid of vriend.

Wordt mijn bestelling in 1 keer bezorgd?

Het kan voorkomen dat je bestelling in meerdere pakketten verzonden wordt. Hieronder enkele voorbeelden:

• Een product is niet op voorraad, maar de rest van je bestelling wel.
• Je bestelling is te groot om te verzenden in 1 pakket.
• Je bestelling bevat lange producten - deze worden apart verzonden.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat nu?

We raden je aan om je pakket goed te volgen middels de track & trace link die je hebt ontvangen. Mocht het pakket langer onderweg zijn dan je normaal zou verwachten neem dan contact met ons op!
Let op! Soms kan de bezorger na een bezorgpoging het pakket afleveren bij de dichtstbijzijnde pakketshop.

Retouren
Hoewel we er alles aan doen om van elke klant een tevreden klant te maken, bent u misschien niet tevreden met uw aankoop.
Uw terugkeer is georganiseerd in een paar stappen. We hebben echter een paar eenvoudige regels met betrekking tot retour opties.

Uw retour aanmelden kan via onderstaand invulveld of via het downloaden en invullen van het Modelformulier voor herroeping (/modelformulier-voor-herroepingnl_1.pdf)

Kan ik mijn bestelling of een deel daarvan retourneren?

Retourneren kan:
- binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling
- als het product in ongebruikte staat / onbeschadigd is
- als het geen op maat gemaakt artikel betreft - zoals o.a.
• Snijstickers of andere op klantwens gemaakte stickers
• Gordijn producten met op klantwens specifiek gemaakte combinaties
• Op klant maatgesneden losse stoffen
• Andere maatwerk producten of producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
(uitgebreide info lees je in ons herroepingsrecht)

Hoe kan ik de artikelen retourneren?

Meld je retour aan via het retourformulier.
Je ontvangt van ons een ontvangstbevestiging van je retourmelding.
Print de ontvangstbevestiging van je retourmelding en stuur deze met het pakket mee.
Zorg dat je pakket goed verpakt is en bij voorkeur in de originele verzenddoos en verzend je pakket naar:
Truck Accessoires / T.a.v. retouren
Nijverheidsweg 15
7005 AS Doetinchem
Nederland

Belangrijk: de kosten voor het terugsturen komen voor je eigen rekening. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het product bij ons aankomt dus we adviseren om aangetekend te versturen.
(Wel bieden we in sommige landen een retourlabel aan tegen gereduceerd tarief , vraag ons om de mogelijkheden)

Herroepingsrecht
Behoudens de uitzonderingen zoals vermeld onderaan deze informatieve tekst, heb je het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen, zonder opgave van redenen, de overeenkomst te herroepen. Dit is de zogeheten herroepingstermijn of bedenktermijn. Dit recht geldt alleen als je de aankoop in de hoedanigheid van consument hebt gedaan.

Bedenktermijn
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde (niet zijnde de vervoerder) het product in ontvangst heeft genomen. In het geval waarbij meerdere producten besteld zijn, gaat de dag van de bedenktermijn pas in op de dag nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Uitoefenen herroepingsrecht
Om het herroepingsrecht uit te oefenen dien je ons, Truck Accessoires, Nijverheidsweg 15 7005 AS Doetinchem, info@truck-accessoires.nl , +31 (0)315 243 900 via (bijv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte te stellen van je beslissing om de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar gebruik van dit formulier is niet verplicht. Dit formulier is te downloaden via de link onder deze tekst.
Het is dus belangrijk om binnen de bedenktermijn aan ons kenbaar te maken dat je je beroept op het herroepingsrecht.

Gevolgen herroepingsrecht
Als je de overeenkomst herroept ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan (voor het gedeelte waar de herroeping betrekking op heeft), inclusief de kosten van bezorging (met uitzondering van de extra kosten die het gevolg zijn van uw keuze voor een ander type levering dan het goedkoopste type standaard levering), onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen van ons terug.
Wij betalen je dan terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij wij uitdrukkelijk anders zijn overeenkomen. Er worden geen kosten gerekend voor het uitvoeren van de terugbetaling.
We kunnen de terugbetaling uitstellen tot we de betreffende producten retour hebben ontvangen of totdat je hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat zich het eerste voordoet.

Terugsturen van de producten na herroeping
Na herroeping dien je de producten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je de herroeping kenbaar hebt gemaakt, terugsturen of aan ons overhandigen. Je hebt aan deze verplichting voldaan als je de betreffende producten terugstuurt voordat deze periode van 14 dagen is verstreken.
De rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de producten zijn voor eigen rekening.
Wel bieden we een gereduceerd tarief voor retourzendingen in sommige landen. Neem hiervoor contact met ons op en we sturen je een link waarmee je zelf een label kunt uitprinten

Retourproces
Je kunt je retour aanmelden via onderstaand retourformulier
Je ontvangt dan van ons een e-mail met ontvangstbevestiging van je retourmelding
Print de ontvangstbevestiging van je retourmelding en stuur deze met het pakket mee
Zorg dat je pakket goed verpakt is en bij voorkeur in de originele verzenddoos en verzend je pakket naar:

Truck Accessoires / T.a.v. retouren
Nijverheidsweg 15
7005 AS Doetinchem
Nederland

Belangrijk: de kosten voor het terugsturen komen voor je eigen rekening. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het product bij ons aankomt dus we adviseren om aangetekend te versturen.

Waardevermindering en schade
Je bent aansprakelijk voor het waardeverlies van de producten die het gevolg is van gebruik, anders dan noodzakelijk is om de aard, kenmerken en werking van de producten vast te stellen. Indien hier sprake van is, dan zijn wij gerechtigd dit waardeverlies te verrekenen met de bedragen die wij aan jou terug zouden moeten betalen. Het is dan ook belangrijk dat je het product tijdens de bedenktermijn zorgvuldig en voorzichtig behandelt. We verzoeken je ook graag de producten altijd te retourneren voorzien van de originele verpakking, voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is.

Uitzonderingen op het herroepingsrecht
Het herroepingsrecht geldt niet ten aanzien van:
de levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
de levering van zaken die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken (denk aan: ingeblikt eten, cosmetica);
maatwerk producten of producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (denk aan: een bedrukt T-shirt);
audio en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken (denk aan: een verzegelde DVD met daarop een bepaalde film);
kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (denk aan: eenmalige uitgave van een tijdschrift of krant).

Garantie
Ondanks dat we onze artikelen met zorg selecteren op goede kwaliteit kan het voorkomen dat deze niet voldoen aan datgene wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. We zullen dan niet moeilijk doen en zullen binnen alle redelijkheid zoeken naar een passende oplossing of vervanging van het product.

Heb ik garantie?

Als Europese consument heb je op basis van de wet bepaalde rechten met betrekking tot garantie op de producten de wij verkopen. Deze wettelijke garantie houdt in dat wij als verkoper ervoor moeten zorgen dat de producten die wij verkopen beantwoorden aan de overeenkomst de we met jou zijn aangegaan. Hier staan wij dan ook voor in.”

Wat houdt de wettelijke garantie in?

Voor alle in de webshop gekochte artikelen geldt dat de wettelijke garanties van toepassing zijn. Dit wil zeggen dat een artikel moet voldoen aan datgene wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij staan er voor in dat onze artikelen voldoen aan de vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. De wettelijke garantie geldt uitsluitend indien je over een aankoopbewijs beschikt en indien je ons binnen bekwame tijd na constatering van de gebreken op de hoogte hebt gesteld conform de klachtenregeling. Garantie is uitgesloten indien de producten beschadigingen vertonen als gevolg van aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen.

Wat is de garantietermijn op de artikelen die ik bestel?

Voor alle gekochte artikelen geldt dat de wettelijke garantietermijnen van toepassing zijn. Is je artikel defect of functioneert het niet naar behoren? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder!

Hoe maak ik gebruik van de garantie?

Je dient binnen een redelijke termijn, nadat je het gebrek hebt ontdekt, Truck Accessoires daarvan in kennis te stellen.
Indien Truck Accessoires de klacht gegrond acht, wordt na overleg met u de relevante producten hersteld, vervangen of vergoed.
De maximale vergoeding is gelijk aan de door u betaalde prijs over het product.

Hoe werkt het?
- Neem contact met ons op via klantenservice@truck-accessoires.nl
- Vermeld hierbij uw order- of factuurnummer
- Geef aan welk artikel dat een gebrek vertoond
- Een zo goed mogelijke omschrijving van het gebrek
- Bij voorkeur ook enkele foto's van het artikel zodat we snel inzicht kunnen krijgen in het gebrek en de eventuele oorzaak

Klachten
We doen er alles aan om elke klant een tevreden klant te laten zijn, maar mocht u onverhoopt een klacht hebben horen we het graag.

Indien u als klant een klacht heeft over een product en/of over andere aspecten van de dienstverlening van Truck Accessoires, dan kunt u bij Truck Accessoires een klacht indienen. We nemen elke klacht serieus en geven zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op uw klacht.
Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, dan zal Truck Accessoires binnen 14 dagen na de ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op uw klacht.

Als u de Overeenkomst bent aangegaan als Europese Consument, kunt u, indien u niet tevreden bent over de wijze waarop wij met uw klacht zijn omgegaan, deze ook voorleggen aan een nationale geschillencommissie via het Europese ODR Platform. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen